facebook

História

Peugeot

Peugeot

Podnikateľské začiatky rodiny Peugeotovcov siahajú až do 15. storočia. Rodina Peugeot vlastnila veľké územia pôdy, na ktorých stavala veterné mlyny. V roku 1810 sa bratia Jean-Pierre II a Jean-Frédéric spojili s podnikom Jacques Maillard-Salins, čím sa Peugeot začal zaoberať výrobou ocele.

Od roku 1830 sa dostáva Peugeot cez výrobu bicyklov aj do oblasti dopravných prostriedkov. Najväčší úspech v 19. storočí zaznamenáva so svojim klasickým bicyklom Le grand-bi.

Strojcom a vizionárom osudu Peugeot bol až Armand Peugeot, ktorý sa v roku 1896 oddelil od svojho bratranca Eugena a ešte v tom istom roku založil spoločnosť „Société des Automobiles Peugeot“ (Automobilka Peugeot).

Základom pre vznik dnešnej podoby firmy bola fúzia medzi firmami Armanda Peugeota a synov už zosnulého Eugena Peugeota v roku 1910. Touto fúziou vznikla firma „Société Anonyme des Automobiles et cycles Peugeot“ (Akciová spoločnosť na výrobu automobilov a bicyklov Peugeot).

Historia Citroen

Citroën

André Citroën založil svoju spoločnosť v roku 1913. Pôvodne sa zaoberala výrobou moderných ozubených kolies a munície. Myšlienka vyrábať autá vznikla v roku 1916. Vtedy sa André Citroën rozhodol pripraviť konverziu svojej továrne na muníciu v Quai de Javel na veľkoobjemovú výrobu silných a hospodárnych automobilov.

Prvý automobil "Type A" zišiel z výrobnej linky v júli 1919. Ku koncu toho istého roka vyrobila továreň 2.180 áut s dennou produkciou 30 kusov.

Groupe PSA

V roku 1976 vznikla najprv skupina PSA Peugeot Citroën, kedy spoločnosť Peugeot Société Anonyme kúpila automobilku Citroën a zlúčila ich do jednej spoločnosti. Tým sa zvýšila konkurencieschopnosť oboch značiek.

Skupina sa na jar 2016 premenovala na Groupe PSA a akvizíciou európskej divízie General Motors v roku 2017 sa do rodiny značiek Peugeot, Citroën a DS zaradili aj značky Opel a Vauxhall. Koncern si týmto krokom posilnil pozíciu druhého najväčšieho európskeho výrobcu automobilov.

Skupina okrem automobilov vyrába aj motocycle značky Peugeot, svoje podiely má aj v banke PSA Finance a vo výrobcovi dielov Faurecia.

Okrem závodov na výrobu automobilov vlastní skupina tiež zlievárne, lisovne a motorárne, ktoré vyrábajú diely pre závody skupiny.